این روش تدریس برای دروس نظری و یا محتوای دانشی بکار می رود دروسی همچون تاریخ؛ آشنایی با بناهای تاریخی، تاریخ هنر و اجتماعی که بیشتر جنبه توضیحی و ارائه اطلاعات دارد مناسب می باشد.
در این روش با دادن فرصت آموزشی برابر و فعال کردن فراگیران می توان به اهداف افزایش همفکری و همکاری در گروه ؛ افزایش اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری و افزایش مهارت مطالعه را انتظار داشت.
برای استفاده از این روش به نکات زیر توجه داشته باشید:
از محتوای آموزش متنی را انتخاب کنید که قابل تقسیم شدن باشد
این متن باید از نظر کمیت و سطح دشواری قابل فهم فراگیران بوده
لیست موضوعات تحقیقی برای دانش آموزان
چگونه بدون اینکه اشک بریزیم پیاز خرد کنیم؟
علت اینکه کلاغ پرنده ای باهوش است ؛ چیست؟
کرم خاکی چیست و چه فوایدی دارد؟